In slaap vallen in 60 seconden

 

 

Dr. Andrew Weil

Hoe om je hersenen te trainen in slaap te vallen in 60 seconden.

Is het te moeilijk voor u om in slaap te vallen 's nachts? Je moet de 4-7-8 ademtechniek proberen, die beweert om u te helpen met inslapen in 60 seconden! Dat klinkt goed, nietwaar?

 

 

Deze methode is ontwikkeld door de in Harvard opgeleide Dr. Andrew Weil, en het gaat om het regelen van je ademhaling door  op verschillende manieren te tellen van 4, 7 en 8 tellen. Het is heel interessant omdat het  je longen beter laat vullen met zuurstof, en dat het je geest kalmeert.

Sommige mensen vallen moeilijk in slaap. We wijten het aan slecht eten 's avonds laat, te veel televisie kijken voor het slapen gaan, en stress. Het is ongelooflijk moeilijk om je hersenen af ​​te sluiten en ze een pauze te geven in de nacht.

De vraag is, wat is de methode 4, 7 en 8?


De methode is ontwikkeld door een in Harvard opgeleide Leraar Gezondheidstechniek, Dr. Andrew Weil, die meditatie en ademhaling bestudeerde, en ontdekte hoe het kan worden gebruikt om stress tegen te gaan. Het is heel gemakkelijk en eenvoudig:

 

Je ademt vier seconden door je neus, houdt je adem zeven seconden in, en ademt acht seconden uit door je mond.

 

Het vertraagt ​​je hartslag, en het brengt ook chemische stoffen in onze hersenen om je te kalmeren.
 
Als je sceptisch bent net als ik, moet je het proberen! Ik probeerde het, en geloof me het werkt! Het werkt voortreffelijk. Ik was in slaap voordat ik mijn vierde serie herhalingen had bereikt en het heeft de neiging om me in minder dan een minuut van de wereld te maken.

Deze methode is zeer geschikt voor meer dan alleen maar in slaap vallen hoor! Op het moment dat we gestrest zijn, laat ons endocriene systeem adrenaline stromen via de bijnieren. Dit verhoogt je hartslag, en kan je zenuwachtig en je onprettig laten voelen. Het maakt dat je snel en oppervlakkig gaat ademen. Maar met behulp van deze ademhalingsmethode, tegen de natuurlijke effecten van adrenaline in wordt je lichaam gedwongen om de hartslag te vertragen. Het laat het geen keuze! In het begin, kan het een beetje ongemakkelijk aanvoelen.

 

Na een tijdje, heb je echt het gevoel dat het je hartslag vertraagt en je geest leeg maakt.

 

Dus, waarom ga je het vanavond niet proberen?

 

Bron:

http://kullerlove.com/how-to-train-your-brain-to-fall-asleep-in-60-seconds/

 

vrijdag 14 april 2017